Ahad, 3 Jun 2012

KUDIS BUTA - jangan biarkan anak anda terus mengidapnya!

Assalamualaikum...
Lama sangat sudah penulis tidak menerbitkan artikel Petua Orang Tua untuk dikongsi bersama.
Apa pun, terima kasih kepada anda yang telah melayari blog ini dan kepada yang telah menhubungi penulis untuk mendapatkan bahan rawatan, penulis doakan semoga usaha anda berhasil. Insya-Allah.

Kali ini penulis ingin memperkatakan tentang penyakit Kudis Buta.
Kudis Buta adalah sejenis penyakit kulit yang biasa juga dikenali sebagai kudis. Namun, kudis buta agak sukar dirawat atau lambat sembuh. Kudisnya berbentuk lebih besar dan dikatakan lebih gatal terutama sekali di waktu malam. Jika rasa gatalnya lebih kuat di waktu malam bermakna kudis ini suka pada cuaca sejuk atau virusnya lebih aktif di waktu sejuk. Tidak hairanlah, kepada yang mengidapnya akan asyik bergaru waktu tidur di malam hari sehingga tidak sedar kudis itu terluka dan mengeluarkan darah.

Tentu sahaja ubatnya boleh diperolehi di hospital atau di farmasi. Namun terdapat beberapa jenis ubat yang masing-masing mengatakan mujarab untuk penyakit ini. Yang mana satukah pilihan anda? Ubat yang 'mujarab' dan 'baik' pula selalunya berharga lebih mahal. Masalahnya, berlaku juga ubat yang mahal ini tidak berjaya merawati penyakit kudis buta yang dialami. Mereka yang berpendapatan kecil atau bekerja sendiri pula biasanya mencari ubat yang lebih murah dan terus menunggu kudis buta yang kena pada anak-anak mereka sembuh walaupun setiap hari terus bersedih melihat derita anaknya kerana tanda kesembuhannya belum nampak lagi.

Petua Orang-orang Tua mengatakan bahawa penyakit kudis buta ini boleh dirawati menggunakan bahan semulajadi. Untuk membeli bahan-bahannya pun tidaklah sampai mencecah RM3/5. Kesannya juga amat mujarab dan diluar dugaan. Penulis telah pun melihat hasil daripada penggunaan bahan dimaksudkan. Hasilnya memang di luar dugaan. Sebab itu penulis ingin berkongsikan pengetahuan mengenainya kepada anda.

Kepada pembaca ruangan ini dan berhajat untuk mendapatkan ubat tersebut, hubungilah penulis di email berikut : okieukio@gmail.com.

Insya-Allah, penulis akan bekerjasama demi kebaikan bersama. Semoga usaha kita itu akan dirahmati Allah s.w.t. Bagi penulis, keredhaan Allah terhadap usaha penulis membantu sesama manusia sudah cukup sebagai balasan.

Jumpa anda lagi..
okieukio.

Tiada ulasan: